PrzepisNaBiznes.pl Artykuły, wywiady Abrakadabra - wywiad z Agnieszką i Sebastianem Strzałkowskimi

Abrakadabra - wywiad z Agnieszką i Sebastianem Strzałkowskimi

AddThis Social Bookmark Button

Agnieszka i Sebastian Strzałkowscy - pomysłodawcy i założyciele firmy Abrakadabra, do której stworzenia natchnęły ich własne dzieci. Firma Abrakadabra powstała w 2004 roku. Jej misją i celem jest tworzenie pięknych ubranek do chrztu oraz wszelkich dodatków do chrztu.



Zaczynali od kolorowych sweterków i czapeczek oraz 2 modeli ubranek do chrztu. Dziś Abrakadabra to około 40 modeli ubranek do chrztu dla dziewczynek i chłopców. W kolekcji znajdują się już nie tylko ubranka do chrztu robione na szydełku. Od 2007 roku firma wprowadziła nową kolekcję ubranek szytych z najlepszych polskich tkanin. Abrakadabra wciąż podąża za trendami mody i wprowadza nowe modele, pamiętając o tym, że małe dziecko musi mieć zapewniony komfort, wygodę i niezapomniany wygląd.

 

Ciekawe przedsięwzięcia rodzą się bardzo często ze spontanicznych, przypadkowych pomysłów. Czy Państwa firma powstała również w ten sposób? Jak narodził się pomysł założenia tego typu działalności?

Sebastian Strzałkowski: Na początku razem z żoną pracowaliśmy dla wielkich korporacji. Po kilku latach pracy stwierdziliśmy, że przyszedł najwyższy czas na powiększenie rodziny. Potem okazało się, że nie wyobrażamy sobie pracy od rana do nocy i zaczęliśmy myśleć o własnej firmie, w której żona będzie mogła pracować i wychowywać dziecko bez stresu, że ma być na 8:00 w pracy.
I tak pomysł na własny biznes tworzył się w naszych głowach przez ponad rok.
Agnieszka Strzałkowska: W tym czasie rodziło się i upadało wiele koncepcji, aż w końcu przez zupełny przypadek znalazłam w starym pudle mały kłębek włóczki i tak to potoczyło się dalej.

Kto dał pomysł na nazwę firmy?

S.S.: Oczywiście żona, myśleliśmy długo nad nazwą, która będzie wyjątkowa, będzie kojarzyła się z dziećmi oraz będzie miała magię w przekazie. I tak nagle żonie wpadł pomysł idealny, czyli Abrakadabra.
A.S.: Szukaliśmy nazwy, która pokaże nie tylko magię, ale i będzie odzwierciedleniem samego procesu tworzenia ubranka. Z małego kłębka wełny, przy ogromnym wkładzie pracy, serca i cierpliwości czarujemy piękne ubranka.

 

W marcu 2008 roku w programie Dzień Dobry TVN Państwa firma została zaprezentowana jako ta, która wyznacza trendy w modzie na Chrzest. Czy jest to pierwsza propozycja zaprezentowania się w TV?

A.S.: Stacja TVN jako pierwsza zainteresowała się tematem Chrztu. Cieszymy się z możliwości zaprezentowania naszej firmy, ale przede wszystkim z możliwości uświadomienia młodym rodzicom, że modne i wygodne ubranko do chrztu to już nie klasyczny poliestrowy garnitur czy sukienka na kilku usztywniających halkach.
S.S.: Tak, to był nasz debiut, już po kilku miesiącach, w czerwcu br. jako prawdopodobnie pierwsza firma w Polsce zorganizowaliśmy pokaz mody na chrzest podczas targów Mother&Baby na warszawskich wyścigach.



 

Pomysły na biznes


Wniosek urlopowy