PrzepisNaBiznes.pl Artykuły, wywiady Franczyza w sektorze usług

Franczyza w sektorze usług

AddThis Social Bookmark Button

FranczyzaStrach przed otwarciem firmy w czasach kryzysu, niepewność, że biznes nie przetrwa, obawa, iż zainwestowane pieniądze można po prostu stracić. Te oraz wiele innych problemów towarzyszy osobom, które chcą założyć własną firmę. Dlatego warto postawić na sprawdzony biznes i zainwestować we franczyzę usługową.



Polska cały czas znajduje się w procesie transformacji - nie politycznej, a gospodarczej. Rokrocznie coraz bardziej zmierzamy ku modelowi usługowemu. Przekłada się to także na życie codzienne. Polacy zmieniają swoje przyzwyczajenia: modne staje się spożywanie posiłków poza domem, szczególnie jeśli chodzi o lunch, czy spotkania towarzyskie. I choć nasi rodacy cały czas, w porównaniu z mieszkańcami państw zachodnich, w mniejszym stopniu korzystają z usług, coraz częściej dają się skusić na zabiegi w salonach piękności, powierzają swoje domy czy ogrody opiece profesjonalistów, a ubrania odnoszą do pralni chemicznej. Zmieniają się trendy, zmienia się świadomość. Czasu mamy coraz mniej, przez co korzystamy z wyspecjalizowanych punktów usługowych. Wniosek jest zatem jeden - ich franczyzowanie to pożądany, bo bardzo rozwojowy, biznes.

Oferta firm świadczących usługi dla klientów indywidualnych jest bardzo szeroka. Osoba szukająca odpowiedniej dla siebie franczyzy usługowej może wybierać pośród takich branż, jak: turystyka, gastronomia, edukacja, gabinety odnowy, usługi dla biznesu, finanse i bankowość. Kierowania własną franczyzą mogą podjąć się zarówno osoby z zasobnym portfelem, jak i te, które nie dysponują dużym kapitałem. Biznes ten jest o tyle bezpieczny, iż wiele sieci franczyzowych to firmy istniejące na polskim rynku od wielu lat. Mają one wyrobione praktyki i przekazują know-how swoim franczyzobiorcom. Pomagają od doradztwa poprzedzającego otwarcie biznesu, po obsługę klienta oraz księgowość i finanse. Osoby, które chcą współpracować z siecią na zasadzie franczyzy i uznają, iż właśnie ten biznes im odpowiada, zawsze mogą liczyć na pomoc ze strony właścicieli.

Plusy i minusy posiadania franczyzy

Plusy

Minusy

Znana rentowność i koszta, czyli mniejsze ryzyko inwestycyjne

Zewnętrznie narzucone procedury

Pomoc w doborze lokalizacji

Wykupienie licencji

Działanie pod szyldem znanej marki

Wybór mało doświadczonego franczyzodawcy

Wyposażenie sklepu – dzierżawa sprzętu

Opłaty

Szkolenia

Kontrole ze strony franczyzodawcy

Pomoc w rekrutacji personelu

Ograniczenia w zakresie sprzedaży punktu

Pakiet Know-how

Marka może utracić reputację z przyczyn niezależych od franczyzobiorcy

Koordynacja kampanii marketingowych

 

 



 

Pomysły na biznes


Wniosek urlopowy