Ustaw jako startową
Dodaj do ulubionych

Ośrodek SPA

AddThis Social Bookmark Button

Ośrodek spa, pomysł na biznes Podstawą sukcesu SPA jest optymalne wykorzystanie potencjału ośrodka. Dlatego już na początku warto sobie zadać pytanie: czym dysponujemy i co jest naszą największą siłą. A potem należy bezwzględnie ten kapitał wykorzystać.

„Kieruj swoim interesem, bo inaczej on tobą pokieruje.”
Benjamin Franklin




SPA jest SPA nierówne. Zupełnie inną klientelą są goście tzw. Day SPA (ośrodków ulokowanych w mieście), inną ci, którzy planują wyjazdy do Resortów SPA. Każda z grup gości ma pewne określone wymagania. Sukces ośrodków wypoczynkowych zależy od pomysłowości włodarzy SPA na wykorzystanie potencjału wynikającego między innymi z lokalizacji. Jak więc najefektywniej wykorzystać potencjał SPA ?

Po pierwsze: lokalizacja

W zależności od tego gdzie zlokalizowany jest ośrodek SPA należy adekwatnie zbudować ofertę. Zacznijmy od Day Spa. Jest to tzw. SPA „miejskie”. Charakterystyczną ich cechą jest inny proces decyzyjny klienta, który podlega działaniom impulsowym. „Dlatego na naszych klientów „w pogotowiu” czekają przez cały czas terapeuci” – uśmiecha się Elżbieta Żółtogórska, menadżer Day Spa przy ulicy Świdnickiej we Wrocławiu. „Nie jest to standard w każdym Day Spa. Koszty utrzymania obsługi przez cały czas są bardzo duże. Dla nas jednak priorytetem jest ciągła gotowość personelu. Bo zauważyliśmy że nasi klienci potrafią być kapryśni i wybierają bardzo różne pory odwiedzin”. A na jakie zabiegi warto stawiać w miastach ? Przede wszystkim zadbać powinno się o ich możliwie szeroki wachlarz. Głównie tych kosmetycznych. Goście Day Spa wymagają szerokiej oferty, a także profesjonalnej porady. Mieszkańcy miast większą uwagę przykładają także do cen – ponieważ SPA staje się zabiegiem kosmetycznym, elementem stylu życia, częścią dnia – co przekłada się na planowaną cześć budżetu codziennych wydatków, a nie dobrem stojącym ponad budżetem (wakacyjnym).

Zupełnie inaczej ofertę powinny konstruować resorty SPA. Resort, na co wskazuje definicja, jest ośrodkiem wyizolowanym, umiejscowionym poza dużymi skupiskami ludzi. Dlatego głównym motywatorem decyzji jest tu wartość dodana, która jest w stanie przekonać gościa o tym, że warto wydać niemałe pieniądze na pobyt w resorcie SPA. Co może być takim motywatorem ? W pierwszej kolejności atrakcyjna lokalizacja (bliskość atrakcyjnych szlaków turystycznych), dalej bogata oferta aktywności typu Wellness. Na koniec– filozofia. Intelektualna wartość dodana obiektów, która w dalszej kolejności implikuje pozytywne nastawienie gości.

Optymalnie wykorzystaj charakter miejsca

Jak widać powyżej – lokalizacja jest najważniejszym elementem budowania strategii i oferty ośrodka SPA. Są jednak jeszcze dodatkowe czynniki, wynikające z unikatowego charakteru miejsca.

 

W cenie dziś jest unikatowość. „Jedyne SPA mające w swojej ofercie rytualną turecką łaźnię – Hamam”; „jedyne SPA ALL Inclusive”, ”jedyne Spa oferujące zabiegi kosmetykami marki X” itp. To tylko niektóre z haseł, które można znaleźć na stronach kobiecych magazynów.



  Strona WWW dopasowana do Twoich potrzeb - sprawdź! -->

Najnowsze artykuły

więcej »
O krok od okazji – potencjał geolokalizacji
Przechodzisz obok galerii handlowej i nagle dostajesz wiadomość na telefon. Nie jest to jednak typowy sms lecz reklama z najświeższymi ofertami i promocjami, które znajdują się dokładnie w tym miejscu ,w którym jesteś. Taką funkcję pełni w marketingu geolokalizacja – program coraz chętniej wykorzystywany przez posiadaczy smartfonów. ...

Wniosek urlopowy
Wniosek urlopowy