Zakadanie salonu kosmetycznego - PrzepisNaBiznes.pl - Franczyza, pomysły na biznes, biznes plan

Zakadanie salonu kosmetycznego
fot. Fotolia.com

Biznes kosmetyczny jest szczeglnym typem dziaalnoci: mona go rozkrci waciwie wszdzie: w maym miasteczku, jak i w duej aglomeracji, w dzielnicy osiedlowej, jak i w centrum miasta.

Cech charakterystyczn w tej brany jest bardzo due zapotrzebowanie na profesjonalne, specjalistyczne usugi – ludzie chc wyglda atrakcyjnie i aby uzyska szybkie i satysfakcjonujce efekty korzystaj z pomocy kosmetyczki. Tak naprawd najwaniejsza jest zatem nasza znajomo okolicy i potrzeb naszych potencjalnych klientw, ktra umoliwia stworzenie ciekawej, odpowiadajcej na ich oczekiwania oferty.

Dla wielu osb najwikszym problemem na pocztku jest sprostanie wszystkim wymaganiom sanitarnym, jakie niesie za sob prowadzenie salonu. W celu zapoznania si z normami, jakim podlega salon kosmetyczny warto zapozna si z treci Rozporzdzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004r. (Dz. U. 2004 nr 31 poz. 273). Stamtd dowiemy si, jakie s szczegowe wymagania sanitarne dla zakadw fryzjerskich, kosmetycznych, tatuau i odnowy biologicznej.

Jeli chodzi o koszt wprowadzania poszczeglnych usug, jak i koszt samego otwarcia salonu, nie sposb poda konkretnych liczb. Wiele zaley od zasobnoci oferty, od marek, jakie wprowadzimy do salonu, klasy sprztu, powierzchni salonu, wreszcie – miejsca, w jakim bdziemy go otwiera. Czynsz w centrum duego miasta moe wynosi ok. 6 tysicy z, podczas gdy czynsz w maym miecie moe by nawet kilkukrotnie niszy. Niewielki salon, z kosmetyk twarzy i ciaa, wyposaony w 2-3 profesjonalne urzdzenia do zabiegw, mona otworzy za ok. 30-35 ty. z. Jeli jednak prcz podstawowych zabiegw jak oczyszczanie, mikrodermabrazja, zechcemy wprowadzi do salonu zabiegi zamykania naczynek, fotoepilacj, a take zabiegi SPA, koszt wyposaenia takiego salonu moe wynie nawet kilkaset tysicy z.

Ciko sobie wyobrazi salon funkcjonujcy bez odpowiedniej reklamy. Salon kosmetyczny umoliwia nam rne sposoby dotarcia do potencjalnego klienta. Kiedy podstaw byy plakaty i ulotki, dzi nie sposb zapomnie o reklamie w Internecie. Oczywicie im bardziej przyoymy si do promocji salonu, tym wiksze s nasze szanse na zainteresowanie klientw – warto wic wykorzysta co najmniej kilka metod, ktre pozwol nam dotrze do wybranych grup. Decydujc si na ulotk warto wyposay j w informacj o znice, bd promocji, do jakiej ona upowania. Wwczas istnieje wiksza szansa, e odbiorca zatrzyma ulotk, a moe nawet skorzysta z oferty w niej zawartej. Na pewno dobrym sposobem jest reklamowanie usug przez Internet – wiksze salony, ale nie tylko, decyduj si na wasn stron www, dua ilo gabinetw ma te swoje wpisy w katalogach branowych, ktre umoliwiaj odnalezienie ich adresu osobom szukajcym tego typu usug poprzez sie. Jeeli miasto ma swj dziennik internetowy z dziaem ogoszeniowym, warto rwnie tam umieci informacj o salonie – atutem takich stron jest to, e najczciej s przegldane przez osoby z miasta, bd okolic, w ktrych znajduje si gabinet. Szczeglnie atrakcyjn grup klientw dla kadego salonu s klienci stali, ktrzy regularnie go odwiedzaj. Warto jest od pocztku nastawi si na zdobywanie takich klientw i zaplanowa odpowiedni program lojalnociowy, wprowadzi kart staego klienta, a take organizowa co jaki czas spotkania tematyczne powicone pielgnacji urody. Na takich spotkaniach mona rozda troch prbek, udzieli kilku porad, jest to rwnie okazja do prezentacji posiadanego sprztu do zabiegw kosmetycznych.

Aby zaoy salon kosmetyczny, nie trzeba mie wyksztacenia kosmetycznego. Odpowiednie kwalifikacje musi mie natomiast nasz personel, by wiadczy klientom usugi na wysokim poziomie, w sposb fachowy i bezpieczny. Oferta salonu powinna by uzaleniona od okolicy, specyfiki oczekiwanych klientw, zwykle jednak jest te mocno zwizana z moliwociami finansowymi waciciela. Nawet jeli brakuje nam troch funduszy na wprowadzenie oferty tak szerokiej, jak sobie to wymarzylimy – moemy obrci to na swoj korzy. Wwczas moemy podzieli wprowadzanie usug na 2-3 etapy. Najpierw koncentrujemy si na tych, ktre w naszym mniemaniu maj szans zyska najwiksze zainteresowanie, a gdy ju salon zacznie przynosi pewne zyski, mona zacz poszerzanie oferty o etap 2, ewentualnie rwnie o etap 3. Wbrew pozorom moe to mie pozytywny wpyw na wizerunek salonu – wwczas klienci spojrz na nasz gabinet, jako na ten, ktry si rozwija. Na rozwj stawiaj dobrze prosperujce gabinety, czyli te, ktre maj (z zaoenia zadowolonych) klientw. Dla naszego potencjalnego gocia jest to cenna informacja, ktra moe przekona go, e wanie nasz gabinet jest godzien jego uwagi.


Autor: Dawid Sipowicz, zaoyciel sklepu www.eversun.pl i autor bloga www.mojsalon.pl , powiconego tematyce zakadania biznesu kosmetycznego.

 

 

Wniosek urlopowy