Ustaw jako startową
Dodaj do ulubionych

PrzepisNaBiznes.pl Artykuły, wywiady Jak założyć solarium?

Jak założyć solarium?

AddThis Social Bookmark Button
Pomysł na biznes, pomysły na biznes

Zadbana, opalona na złocisty brąz skóra wygląda atrakcyjnie - nic dziwnego więc, że ludzie chętnie korzystają z dobrodziejstw opalania. Sposobów na uzyskanie opalenizny jest sporo - jednym z nich, od lat cieszącym się sporą popularnością jest solarium.



O opalaniu w solarium powiedzieć można wiele – metoda ta ma zarazem swoich zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Nie zmienia to faktu, że salony z łóżkami opalającymi cieszą się dużą popularnością, a fachowa, świadczona na poziomie usługa opalania w solarium nadal jest poszukiwana przez klientów.

Chcąc otworzyć solarium stoimy przed co najmniej kilkoma poważnymi dylematami:

Ile łóżek/kabin wybrać do salonu?
Jaki jest koszt otwarcia takiego salonu?
Na jaką markę postawić?
Jaka lokalizacja byłaby najlepsza?
Czy branża solaryjna jest nadal zyskowna?

To tylko kropla w morzu pytań, jakie dotyczą osoby stawiającej pierwsze kroki w tym biznesie. Postaram się odpowiedzieć na każde z nich jak najlepiej. Liczba solariów, które zakupimy do naszego salonu jest zależna co najmniej od kilku czynników. Należą do nich oczywiście nasz budżet, lokalizacja salonu, ale również to, czy nasze usługi będą się opierać tylko na opalaniu, czy planujemy wprowadzić do oferty coś jeszcze – np. usługi manicure i pedicure. Najważniejsze jest to, by salon w ogóle mógł zacząć przynosić zyski, a to w sporej mierze zależne jest od tego, jak dopasujemy swoją ofertę do naszego klienta docelowego i jak pogodzimy to z dysponowaną przez nas kwotą. Na pewno nie ma sensu otwierać salonu z jednym łóżkiem opalającym, bo po pierwsze taki salon nie zarobi na siebie, nie ściągnie wystarczająco dużo klientów, a ci, którzy nas odwiedzą, szybko się zniechęcą koniecznością stania w kolejce do tej jednej maszyny. Konkurencja na rynku jest duża – zniecierpliwieni klienci bez problemu znajdą spełniający ich wymagania salon nawet w mniejszej miejscowości. Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja, gdy liczba urządzeń w salonie będzie wynosiła 3 lub więcej. Taki salon może przyciągnąć już klientki i utrzymać stałe ich zainteresowanie – jeśli się o to oczywiście postaramy. Fajną sprawą jest salon, który prócz opalania oferuje coś jeszcze – np. przedłużanie i zdobienie paznokci – wówczas poszerza się grono potencjalnych klientek, a te, które już przyjdą do naszego salonu być może nie poprzestaną na korzystaniu z jednej usługi.

Koszty otwarcia solarium mogą być bardzo różne – w zależności od tego, jaki sprzęt i kosmetyki wprowadzimy do salonu, jaka będzie lokalizacja i powierzchnia obiektu (czynsz), czy zamierzamy jakoś szczególnie zająć się wystrojem wnętrza. Sam sprzęt do salonu nie jest tani – łóżko solaryjne dobrej marki to koszt 30 tyś. zł i wyższy – w zależności od tego, jakie wyposażenie solarium nas interesuje – może sięgać nawet 50-60 tyś. zł. Tańszą opcją jest kupno sprzętu używanego wysokiej klasy, co pozwala zaoszczędzić jakieś 30-40%. Przykładowo używane łóżko do opalania cenionej marki, wyposażone w nowe lampy można mieć już za mniej niż 25 tyś. zł, gdy cena sprzętu tej klasy w stanie nowym wynosi ok. 40 tyś. zł. Jest to więc znaczna oszczędność dla tych przedsiębiorców, którzy chcą postawić na wysokiej klasy sprzęt, ale nie chcą przy tym wydawać 100tyś. zł (bo tyle mniej więcej kosztowałyby 3 nowe solaria renomowanej firmy). Co do samej marki, na pewno warto stawiać na sprawdzony sprzęt wysokiej jakości, bo taki – w połączeniu z naszą profesjonalną obsługą – umożliwi świadczenie usługi klientowi w fachowy sposób. Nie warto mieć złudzeń – klient, który dotąd korzystał z opalania w solarium błyskawicznie zorientuje się, czy sprzęt na którym opalamy jest wart zachodu, czy nie umywa się do tego, co oferuje konkurencja. Opinia o kiepskich efektach, czy przestarzałym sprzęcie z niskiej półki rozejdzie się po okolicy w ekspresowym tempie – i może oznaczać dla naszego salonu koniec.



  Strona WWW dopasowana do Twoich potrzeb - sprawdź! -->

Najnowsze artykuły

więcej »
O krok od okazji – potencjał geolokalizacji
Przechodzisz obok galerii handlowej i nagle dostajesz wiadomość na telefon. Nie jest to jednak typowy sms lecz reklama z najświeższymi ofertami i promocjami, które znajdują się dokładnie w tym miejscu ,w którym jesteś. Taką funkcję pełni w marketingu geolokalizacja – program coraz chętniej wykorzystywany przez posiadaczy smartfonów. ...

Wniosek urlopowy
Wniosek urlopowy