Studio tatuażu

AddThis Social Bookmark Button

Studio tatuażu, pomysł na biznesTatuaże to w ostatnim czasie niezwykle popularna forma uzewnętrzniania siebie. Pragniemy mieć tatuaże, coraz bardziej finezyjne, w coraz bardziej wymyślnych miejscach. Dobre studia tatuażu przeżywają oblężenie. Spróbujmy przyjrzeć się jak działa profesjonalne studium tatuażu.



Studio tatuażu zakłada się tak jak każdą inną działalność gospodarczą. Wpis do ewidencji podmiotów gospodarczych, REGON i NIP pozwala na rozpoczęcie działalności. Inaczej ma się sprawa z przepisami sanitarnymi, które są bardzo restrykcyjne. Już projekt studia, zanim zostanie otwarte, musi być rozpatrzony i pozytywnie zaopiniowany przez powiatowy inspektorat sanitarny.

Trzeba zdać sobie sprawę, że mimo tego, że studio tatuażu może otworzyć praktycznie każdy, to siłą każdego punktu są pracownicy, czyli tatuażyści. Klienci będą korzystać z takich miejsc, gdzie będą zatrudniani prawdziwi fachowcy. W tym biznesie raczej nie można liczyć na tradycyjne formy reklamy, na renomę trzeba pracować latami. Wielu uważa, że jest to prosty biznes i można zarobić na nim szybkie i łatwe pieniądze. Szczególnie jakiś czas temu w naszym kraju był ten trend widoczny. A jak przyznają właściciele, to przede wszystkim ich hobby, później sposób na zarobienie pieniędzy. Studio tatuażu to nie tylko centrum usługowe, ale coraz częściej miejsca mające swoją duszę i klimat.

Moda na tatuaż przeniknęła do wszystkich środowisk, nie jest już absolutnie kojarzona z kryminalistami ani środowiskami przestępczymi. Najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa. Absolutnie należy unikać promocji swoich usług przez ulotki, które nie mają żadnej większej siły dotarcia do klienta, który w wypadku tego biznesu stawia w głównej mierze na jakość i renomę studia. Co ciekawe dużą popularnością cieszą się obiekty uznane za undergroundowe, nierzadko z obrazoburczym wystrojem, ale wręcz klinicznym, wysterylizowanym wnętrzem.

Pamiętajmy o czystości miejsca. Do materiałów niezbędnie potrzebnych w studiu tatuażu zaliczyć należy autoklawy, czyli sterylizatory parowe. Koszt takiego urządzenia może wynieść nawet 40 tys. zł, jednak tylko dzięki nim wg przepisów Unii Europejskiej można dokonywać sterylizacji narzędzi. Przechodzą one też co 3 miesiące, zlecaną przez Sanepid, kontrolę czystości i sprawności. Warto przed zakupem urządzenia zapytać się w szpitalu o ewentualność odpłatnego wypożyczania autoklawu.

Ciężko mówić o cenach tatuażu. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania i trudności w jego wykonaniu. Te najtańsze mogą kosztować tylko około 100 złotych, te najdroższe nawet kilka tysięcy. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na cenę jest miasto, w którym znajduje się punkt. Cena wtedy może być skrajnie różna, choć stopień trudności w wykonaniu podobny.

Konkurencja na pierwszy rzut oka jest spora, jednak najczęściej mało aktywna. Dużo punktów działa rok, otwierając swoje wierzeje latem, by z czasem zamknąć interes. Niebezpieczne zarówno dla innych studiów jak i klientów są działające na czarnym rynku liczne punkty oferujące szybko i tanio tatuaż. Nie muszą przestrzegać zasad higieny, ponieważ nie mają zarejestrowanej działalności gospodarczej. Podszywają się pod istniejące firmy, myląc i zarazem wabiąc klientów.

Oprócz tatuażu nasze biuro może oferować piercing, czyli umieszczanie kolczyków w różnych częściach ciała oraz bodypainting czyli zmywalne obrazy na ciele. Do tego również potrzebny jest odpowiedni sprzęt i materiały, które można znaleźć wśród wyspecjalizowanych firm zajmujących się ich produkcją. Jak mówią znawcy tematu, ten rynek w przeciwieństwie do tatuażu jest cały czas terenem dziewiczym, a co za tym idzie niezwykle atrakcyjnym.


Autor: Patryk Szczerba
 

Pomysły na biznes


Wniosek urlopowy