Jakie hasło reklamowe działa silniej niż najbardziej znane hasło reklamowe? - PrzepisNaBiznes.pl - Franczyza, pomysły na biznes, biznes plan

Jakie hasło reklamowe działa silniej niż najbardziej znane hasło reklamowe?

Jakie hasło reklamowe działa silniej?
fot. Fotolia.com

Jedne z najsilniej działających nagłówków w tytułach, reklamach i korespondencji to wszystkie nagłówki zaczynające się od słowa „jak”.

„Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” to tytuł jednej z klasycznych książek, której autorem jest Dale Carnegie, na temat motywacji i zmiany osobistej. Książka od chwili swojej premiery w 1937 roku znajduje się nieustannie na różnych listach bestsellerów.

Ludzie, ogólnie rzecz biorąc, interesują się wszystkim tym, czego opis zaczyna się od słowa „jak”.

Istnieje mnóstwo przykładów skutecznych reklam opartych na tym schemacie i równie dużo książek, które promowano korzystając z tego właśnie wzorca.

Wzorzec ten, stał się na tyle popularny w Stanach Zjednoczonych, że w księgarniach istnieją specjalne działy o nazwie „how to…”, czyli działy, gdzie prezentowane są poradniki, których nagłówki zaczynają się od słowa „jak”.

Charles Givens, milioner i specjalista od zarządzania finansami planował rozpoczęcie kampanii reklamowej, jednego ze swoich produktów.

Na jego życzenie stworzono dwa tytuły i przetestowano je wśród potencjalnych klientów.

Oto one:

Jak zostać milionerem, poświęcając na to jedynie 5 minut tygodniowo?

oraz

Jeśli znajdziesz 5 minut w ciągu tygodnia to gwarantuję Ci zaskakujące wyniki finansowe

Który nagłówek wygrał?

Wygrał drugi i to wygrał znacznie.

Dlaczego?

Prawdopodobnie, dlatego, że pierwszy tytuł brzmi trochę nieprawdopodobnie a nawet robi wrażenie, jakiegoś kolejnego cudownego systemu produkującego bogaczy.
Zwróć uwagę, że ludzie nadal mieli ochotę czytać drugi nagłówek, mimo tego, że był dłuższy.

Ten nagłówek działa na następującej zasadzie:

Jeśli (tutaj umieść coś, co stanowi dla czytelnika bardzo niewielki wysiłek)
to (tutaj wstaw znaczącą korzyść, jaka jest możliwa).

Praktycznie każdy znajdzie z łatwością 5 minut w ciągu tygodnia i praktycznie każdego interesuje osiąganie zaskakujących wyników finansowych.

Oto, jak można zastosować ten schemat:



 

Wniosek urlopowy