Jak za darmo wypromowa swj biznes? - PrzepisNaBiznes.pl - Franczyza, pomysły na biznes, biznes plan

Jak za darmo wypromowa swj biznes?
fot. Fotolia.com

Sprzymierzecy, ktrzy pomog Ci w darmowym marketingu

Masz wielu potencjalnych partnerw marketingowych. By moe w niektrych z nich ju teraz rozpoznajesz sprzymierzecw. Inni s gotowi by nie Ci pomoc i tylko czekaj, by im to zasugerowa. Ci sojusznicy mog wprawdzie okaza si bardzo pomocni, ale to Ty musisz zainicjowa ten proces. Musisz zasia ziarno marketingu w ich umysach, by wykiekowao.

Polegaj na przekazie ustnym

Postaw si w takiej oto obrzydliwej sytuacji. Rozesae pi e-maili, ustawie pi tablic reklamowych, masz wspania witryn w sieci i umiecie informacj reklamow w lokalnej gazecie. Twj marketing dociera do ludzi, postanawiaj wic odwiedzi Twoj firm. Zadajesz im pytanie: „Skd dowiedzielicie si o naszej firmie?”. Bardzo czsto odpowied brzmi: „Przyjaciel mi was poleci”.

Z jednej strony jest faktem, e ludzie nie lubi przyznawa si do ulegania dziaaniom marketingowym, dlatego zwykle twierdz, e zainteresowali si firm dziki rekomendacji przyjaci. Z drugiej jednak strony rzeczywicie do czsto zasigaj opinii znajomych przed odwiedzeniem firmy, dlatego w Twoim najlepiej pojtym interesie ley, by jak najwicej stara woy w to, by takie pozytywne ustne rekomendacje (ang. word-of-mouth1) mogy powsta i by jak najszerzej rozpowszechniane.

Jeli przez dwadziecia cztery godziny na dob, trzysta szedziesit pi dni w roku wszystko robisz dobrze, bdziesz mia po Twojej stronie silne wsparcie marketingowe w postaci ustnych przekazw Twoich klientw. Jednak partyzanci marketingu znaj kilka sposobw, by przyspieszy ten proces. Pierwszy z nich polega na przygotowaniu prostego dokumentu, ktry naley wrcza tylko klientom dokonujcym zakupu po raz pierwszy. Po kadych udanych zakupach wystpuje zjawisko znane jako „moment maksymalnej satysfakcji”. Trwa mniej wicej przez trzydzieci dni od chwili dokonania transakcji. Przez ten czas ludzie najchtniej bd mwi o swoim zakupie, czciowo z powodu rzeczywistego entuzjazmu, a czciowo po to, by utwierdzi si w przekonaniu, e podjli waciw decyzj. Dlatego wrczajc im dokument wyszczeglniajcy dobrodziejstwa pynce z korzystania z Twojej oferty, wkadasz im w usta waciwe sowa we waciwym momencie.

Moesz te zada sobie pytanie: „Do kogo jeszcze, oprcz mnie, chodz moi potencjalni klienci?”. Waciciele miejscowej restauracji zadali sobie to pytanie i uzyskali odpowied:

- do salonw piknoci. Wiedzc to, zaoferowali dwa darmowe obiady kademu wacicielowi salonu w promieniu czterech kilometrw od restauracji. Ci sprbowali jedzenia, polubili je i mwili o nim dobrze w swoich salonach — poprawnie rozpoznanych jako miejsca czsto odwiedzane przez potencjalnych klientw. Nie trzeba byo wiele czasu, by lista rezerwacji zacza pka w szwach, a przed drzwiami ustawiay si kolejki. Cena tego przeomowego wrcz chwytu marketingowego bya niemal adna — to zaledwie koszty dwch darmowych posikw dla kadego waciciela salonu piknoci w okolicy.



 

Wniosek urlopowy