Start z nowym zespoem - PrzepisNaBiznes.pl - Franczyza, pomysły na biznes, biznes plan

Start z nowym zespoem
fot. Fotolia.com

Relacje przeoony - pracownicy maj kluczowe znaczenie dla efektywnoci pracy zespou. Uznanie kierownika jako "pierwszego w zespole" nie przychodzi automatycznie w momencie objcia stanowiska.

Objcie nowego stanowiska kierowniczego zwizane jest z kopotami dotyczcymi narzucenia swojego przywdztwa i woli. W szczeglnoci problem bdzie dotyczy osb kwestionujcych nowe rozdanie. Moe to by zwizane z ich przywizaniem do poprzedniego managera, osobistymi ambicjami lub niezrozumieniem nowej sytuacji.

Dlatego na szacunek i uznanie musisz "zapracowa" i musisz to robi ju od pierwszego spotkania z nowym zespoem. W tym przypadku dobry start polega na zakomunikowaniu przez ciebie potrzeby wsppracy i odwoaniu si do idei PARTNERINGU:

  • Jestecie zespoem, ktry ma do wykonania okrelone zadania (przypomnij jakie)
  • Wyka - w szerszej perspektywie - konsekwencje dziaania danego dziau
  • Okrel cele, ktre uznajesz za kardynalne
  • Przypomnij, e jestecie partnerami i razem odpowiadacie za dzia
  • Zapro czonkw zespou do konsultacji.

Indywidualne rozmowy i grupowe debaty w cigu pierwszych dni po objciu nowego stanowiska pozwol ci:

  • Pozna zesp
  • Wyapa osoby, ktre s gwiazdami zespou
  • Zrozumie specyfik pracy
  • Pozna problemy, z ktrymi spotyka si zesp
  • Zaplanowa strategi dalszych dziaa

Po okresie konsultacji przychodzi moment zaprezentowania zespoowi planu dziaania. Twoje expose powinno by przemylane i logiczne. Na tym etapie koncentruj si na:

  • Przekazaniu informacji
  • Wyjanieniu wtpliwoci
  • Zdobyciu poparcia
  • Zbudowaniu zaangaowania
Skupienie zespou wok twojego programu bdzie atwiejsze, jeeli dobrze odrobisz etap konsultacji: Na podstawie rozmw moesz okreli problemy, z ktrymi zmagaj si pracownicy (np. zesp skary si na notoryczny brak papieru do drukowania, wic jako nowa osoba bez obcie porozmawiaj z administracj o przyczynach takiego stanu rzeczy). Prby rozwizania nawet drobnych (ale dokuczliwych) problemw bdzie dla zespou sygnaem, e faktycznie chcesz co zmieni. Takimi drobiazgami "kupujesz" ludzi.
W trakcie rozmw indywidualnych powiniene pozna potrzeby poszczeglnych czonkw zespou, ich oceny biecej sytuacji i stopie zorientowania na kluczowe cele serwisu. To pozwoli ci znajdowa sojusznikw. "Gwiazdy zespou" to zwierzyna, ktr byoby najlepiej upolowa - bo za nimi pjdzie wikszo zespou. Jednak w wikszoci przypadkw, to wanie "gwiazdy" bd twoim najwikszym problemem. Najbardziej prawdopodobne przyczyny s dwie: 1) "gwiazdy" same chciayby by na twoim miejscu, 2) boj si utraty statusu "gwiazdy".
Jeeli nie upolujesz "gwiazdy" nie martw si. Systematyczn prac i odpowiednim podejciem zdobdziesz innych czonkw zespou.

Wrmy do twojego expose. Wdraajc nowy plan dziaania powiniene umieci w nim zarwno rzeczy kluczowe, czyli prowadzce do realizacji gwnego celu biznesowego oraz rzeczy mniejsze zwizane z organizacj pracy i podziaem zada. Na koniec upewnij si, e kady czonek zespou rozumie now sytuacj i odnajduje si w niej. W szczeglnoci dotyczy to zrozumienia:
  • Celu - nadrzdnego i poredniego
  • Sensu - wartoci/ korzyci realizacji celu
  • Procesu - wskazwek i wytycznych potrzebnych do realizacji celu
  • Umiejtnoci - jakich oczekujesz od danego pracownika (kto ma analizowa, kto ma planowa etc.)
  • Narzdzi - potrzebnych do wykonania danej pracy
  • Informacji zwrotnej - a waciwie jej znaczenia dla pracy caego zespou.

Kiedy ju ogosisz swoje expose, a pracownicy poznaj swoje nowe - stare zadania, przychodzi czas na prac. Powiniene konsekwentnie realizowa swj plan i systematycznie pracowa z ludmi (np. coaching).

Masz uwagi? Chcesz zada pytanie? Napisz do nas:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


Trenerzy Grupy Kreatywnej
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
 
 

 

Wniosek urlopowy