Jzykiem sprzeday jest jzyk korzyci - PrzepisNaBiznes.pl - Franczyza, pomysły na biznes, biznes plan

Jzyk sprzeday
fot. Fotolia.com

W ostatnim newsletterze opowiedziaem w jaki sposb zadawa pytania i jak wykona poprawnie analiz potrzeb, aby mie niezbdne informacje przy sprzeday produktu. Pozostaje, wic pytanie jak ten produkt sprzeda. Doskonale zdajesz sobie spraw, e nie jest to takie atwe. Gdyby tak byo na pewno nie czytaby tego poradnika!

Najczstszym bdem sprzedawcy jest podawanie ceny produktu ju na samym pocztku rozmowy. Niestety nic tak le nie wpywa na efekt sprzeday jak informacja o cenie. Podam prosty przykad:

Sprzedawca: Prosz pana za 450 000 zotych bdzie pan mia nowe Porsche.

Jak pierwsz informacj odbierze Twj mzg? To, e bdziesz mia nowe Porsche? NIE! Pierwsz informacj, jak odbierzesz bdzie to, e musisz wyda 450 000 zotych swoich ciko zarobionych pienidzy. O wiele lepiej bdzie to brzmiao gdyby sprzedawca powiedzia tak:

Sprzedawca: Prosz pana nasze najnowsze Porsche kosztuje tylko 450 000 zotych.

Oprcz tego, e dowiesz si o moliwoci posiadania najnowszego Porsche to dodatkowo kosztuje ono tylko 450 000 zotych.

Jeli bdziesz zmuszony przez klienta do podania ceny na pocztku rozmowy zawsze, powtarzam zawsze stosuj sowa ktre bd minimalizoway znaczenie ceny. Doskonale sprawdzaj si do tego takie sowa jak: tylko, jedynie, zaledwie. Moesz te stosowa zwrot: cena zostaa obniona, aktualnie mamy to w promocji i cena to jedyne itd.

Drug istotn spraw s korzyci. Niestety sprzedawcy bardzo czsto opisuj swj produkt cechami! To podstawowy bd! Cecha opisuje dany przedmiot, natomiast korzy informuje klienta co uzyska gdy dokona zakupu akurat tego produktu. Posu si przykadem, w ktrym poka dwie sytuacje: Sytuacja pierwsza (sklep meblowy, klient rozglda si za stolikiem podchodzi do niego sprzedawca nr1)

Sprzedawca nr1: Prosz Pana ten st jest dbowy.

Sytuacja druga (sklep meblowy, klient rozglda si za stolikiem podchodzi do niego sprzedawca nr2)

Sprzedawca nr2: Prosz Pana ten st zosta wykonany z solidnego drewna dbowego, dziki temu jest niezwykle trway i bdzie Pan mg wraz ze swoj rodzin przez wiele lat spdza wsplnie czas przy posikach. Poza tym bdzie Pan mia pewno, e konstrukcja wytrzyma nawet dzikie zabawy dzieciakw.

Gdyby mia kupi, ktra prezentacja stou przekonaaby Ci bardziej? Ja kupibym na pewno od sprzedawcy nr2.

Staraj si zawsze, gdy tylko to moliwe trzyma nastpujcego schematu:

Korzyci >> cena >> korzyci

Dlaczego taki wanie schemat? Poniewa zapamitujemy zawsze najlepiej pocztek i koniec rozmowy, a to co jest w rodku zazwyczaj nam umyka.

Stosuj te rady i zwikszaj swoj skuteczno w sprzeday! Masz uwagi? Chcesz zada pytanie? Napisz do nas:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 


Trenerzy Grupy Kreatywnej
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
 
 
 

Wniosek urlopowy