Piotr Michalak - Ententa

AddThis Social Bookmark Button

Rozmowa z Piotrem Michalakiem, właścicielem agencji marketingowej Ententa.

Marek Jereczek: Witam Cię Piotrze. Na początek przedstaw pokrótce siebie i swoją firmę oraz powiedz skąd taki pomysł na biznes?

Piotr Michalak: Nazywam się Piotr Michalak. Mam agencję marketingową Ententa ( www.ententa.pl ), znaną szczególnie w środowisku e-biznesowym.



Historia mojej firmy zaczęła się kilka lat temu, kiedy wpadły mi w ręce pierwsze dzieła na temat neurolingwistycznego programowania (NLP) i do dzisiaj uważam, że aby rozkręcić swoją firmę, to NLP jest dziedziną nieodzowną i bardzo przydatną. Pomaga zrozumieć siebie i drugiego człowieka, co jest nieocenione w marketingu i reklamie.

Firmę założyłem dwa lata temu. Wcześniej pracowałem na etacie. Już od pierwszego miesiąca funkcjonowania firmy zarabiałem 3 razy więcej niż na etacie i dziś mogę powiedzieć, że odniosłem sukces.

Uważam, że założenie swojej firmy jest szansą dla każdego etatowca, nawet jeżeli jest dyrektorem zarabiającym 100 tys. zł miesięcznie. Własną firmę warto założyć, bo jeżeli traci się pracę, to traci się źródło swoich przychodów. Natomiast jeśli buduje się swój biznes, to w momencie kiedy kończy się praca, Twój biznes dalej zarabia na Ciebie. Taki stan rzeczy pomagam osiągnąć swoim klientom.

Firmę założyłem, bo widzę, że przedsiębiorcom brakuje osoby, która pomogłaby im stworzyć dobrą strategię. Skupiają się na swojej działalności, a trudno im spojrzeć z zewnątrz na swoją firmę. Potrzebują pomocy, by stwierdzić co warto zreorganizować, co warto zrobić, by osiągnąć swoje cele, albo jakie cele mogliby osiągnąć, a nie zdają sobie jeszcze z tego sprawy.

Wydaje mi się także, że trzeba szczególnie małym przedsiębiorcom pomóc tworzyć dobre reklamy, dobre serwisy internetowe. Tym bardziej, że w Internecie jest bardzo dużo freelancerów, którzy oferują swoje usługi za bardzo niską cenę i są one często bardzo niskiej jakości.

MJ: Co jesteś w stanie zaoferować przedsiębiorcy, który się do Ciebie zgłosi?

PM: Przede wszystkim pomogę zorganizować jego pomysł. Przedsiębiorcy często mają pomysł na nowy produkt, chcieliby wejść w nową branżę, mają wizję na nowy sklep internetowy. Często zdarza się, że mają problemy i nie wiedzą jak je rozwiązać. Tutaj możemy zaproponować doradztwo strategiczne.

MJ: No właśnie, wspominałeś już wcześniej o strategiach, doradztwie. Czym faktycznie są takie usługi? Jakie korzyści dają firmie?

PM: Pomagamy zrobić analizę bieżącej sytuacji, zaplanować przyszłość firmy, jej rozwój, albo wyjście z krytycznej sytuacji, osiągnięcie celu, zrealizowanie pomysłu. Często właściciele małych firm nie wiedzą, jakie są instrumenty zarządzania strategicznego: Znają tylko swoją metodę, nie mają palety rozwiązań, spośród których można wybierać.



 

Pomysły na biznes


Wniosek urlopowy